Gyerekek véleménye
A 4.a osztályos gyermekek írták:
„A matematika az egyik legjobb tantárgy. A 4.a nagyon szereti. Ha én elsős lennék, biztos matekos osztályba járnék. Az osztályfőnökünk tartja. Nagyon jól tanítja a matekot. A matek nagyon fontos tantárgy. Úgyhogy szerintem a matekos osztály a legjobb.”
„Bár ebben az osztályban több a matematika óra, mint a többiben, de ezt már szinte észre sem lehet venni.” „Bár a matematika nem a legkönnyebb tantárgy, ebben az osztályban annak tűnik. A 45 perc szinte csak úgy elrepül az óra alatt. Szerintem nagyon szerencsés vagyok, hogy ebbe az osztályba járhatok.”
„A matekban van egy csomó érdekes tananyag. Az a legjobb, mikor a tanár olyat mutat, amit a nagyobbak tanulnak.”
„Ha valamit nem értesz, a tanár megáll és időt szakít arra, hogy te is megtanuld, amit nem értesz. Nagyon sok könyvünk van, ezért nehéz a táska. De megéri, mert aztán abból a jó sok és vastag könyvből sok érdekeset tanulunk.”
„Tudják és ismerik azokat a gyerekeket, akiknek nehezen megy. Csoportokra osztják őket és minden csapatnak van külön feladata.”
„Úgy gondolom, négy év alatt rengeteget fejlődtem. Ennyi idő alatt megtanultam, hogy iskolába járni nagyon jó! Remélem, hogy a jövendő 1.a-soknak is tetszeni fog ez a suli.”
„Azért szeretem a matekot, mert az osztályfőnököm tanítja, és sok jó van benne. Például simán megnyertük a Bolyai csapatversenyt. Megyei első, országos huszonkettedik. Nagyon jók vagyunk a matekban.”
„A matek nagyon jó. Ismétlem. Nagyon jó!”
„Sok vidámság és boldogság van ebben az osztályban. Vannak matematika versenyek is, például a Zrínyi Ilona matematikaverseny, vagy a Bolyai matematika csapatverseny, a kengururól már nem is beszélve.”
„Van pár gyerek, akinek nem megy olyan jól egy tantárgy, de az nem azt jelenti, hogy nem lehet segítséget kérni. Nekem is van egy olyan tantárgy (a környezet), ami nem megy annyira jól, de ilyenkor segítséget kérek és még jobban tanulok.”
„Visszatérve a matekhoz, ugye te is nagyon kedveled ezt a tantárgyat? Ha ez így van, ne habozz tovább, gyere az ’a’ osztályba és te leszel a legügyesebb matekos az osztályodban!”
„A matematika nagyon jó, mivel izgalmas és sok mindenre kell még az életben, bárki bárhogy gondolja vagy mondja.”
„Ez egy szuper tantárgy és az osztály is csúcsszuper! Mindenkinek ajánlani tudom!”
„Nagyon szeretek ide járni, és remélem, hogy felsőben is jó lesz.”
„Van olyan könyv, ami legalább 100 oldalas, ezek az oldalak tele vannak nehéz, ravasz, könnyű és vicces feladatokkal.”
„Azért szeretem ezt az osztályt, mert itt nagyon jól tanítanak a tanárok és a négy év alatt szinte észrevétlenül megtanítottak sokmindenre.”
„Ha a matekos osztályt választjátok, sokkal könnyebb dolgotok lesz felsőben. Milliónyi élményt, tudást fogtok szerezni. A matematikát emelt szinten tanítják, a szorzás-osztás negyedik végére könnyen fog menni. A matek óra előtti csengetés örömteli. De a kicsengetés már nem. Matek órán sok tapasztalatot fogtok szerezni. A tanárok kedvesek.”
„Az A osztályt mindenkinek csak ajánlani tudom. Nekem nagyon sok ismerősöm, családtagom az A osztályt választotta és eddig mindenkinek nagyon tetszett. Remélem, ti is az A-t választjátok, higgyétek el, jó választás.”
„Nekem az egyik kedvenc tantárgyam a matek. A tanító néni nagyon érdekes dolgokat mesél nekünk.”
„Én azt szeretem legjobban, amikor páros munka van.”
„Szeretem, mert kiteljesülök benne. Én nagyon kedvelem a matekban, hogy mindig újat tudok meg. Versenyekben például nagy előnyödre válhat. Akár nyerhetsz is! Én csak ajánlani tudom. Ez a legjobb tantárgy. Te is kiteljesülhetsz benne, ha szereted. Szerintem próbáld ki.”
„Szerintem ásnak kéne lenned, ha tetszett, akkor légy okos.”
„Ha matekos osztályba kerültök, akkor örüljetek, mert ez a legjobb osztály. Ezt az osztályt nem lehet megunni.”
„Ha elkészíted a házi feladatot, akkor mindent fogsz tudni. És nem leszel gondban, ha dolgozatot írtok. …Ha elkészíted, meg leszel dicsérve.”
„Én jövőre felsős leszek. Persze nagyon szívesen újrakezdeném az egész iskolát. De nagyon örülök, hogy ötödikes leszek. Remélem, jó tanuló maradok. Ti is legyetek jó tanulók. És ne maradjatok le semmikor, és még kívánok nektek jó első évet. Nagyon ne izguljatok az iskola előtt, én is izgultam, és egyszer nagyon megijedtem, ti remélem nem fogtok megijedni és nagyon jó tanévet kívánok nektek.”
A 4.b osztályos gyermekek írták:
Miért jó rózsakertis diáknak lenni?
„Áldás, békesség! Ma elmondom, hogy miért szeretek a Rózsakerti Iskolába járni.
Azért kedvelem ezt az iskolát, mert itt Istenről tanulhatok, és vannak hétkezdő áhítatok. Szívlelem ezt az építményt, mert itt nagy az udvar és itt találkozhatok a barátaimmal. Rajongok az épületért, mert itt van könyvtár, ahol sok érdekességet olvashatok. Tetszik az intézmény, mert itt kedvesek a menzán és finomak az ebédek. Szeretem ezt az iskolát, mert van egy köszönő mondatunk: „Áldás, békesség!”.
Remélem, hogy neked is tetszik ez az iskola és a róla írt fogalmazás.”
„Azért szeretek a Rózsakerti Demjén István Református Általános Iskola és Gimnáziumba járni, mert kedvesek a tanárok, érdekesek az órák, kedves az igazgató, sok érdekes és értékes dolgot tanulunk. Nagyon jó a közösség az iskolában és az osztályban is. A kedvenc tantárgyaim a rajz, olvasás, nyelvtan, tesi, matek, és nagyon szeretem az áhítatot. Angolos osztályba járok, és ezért már első osztálytól kezdve tanulhatok angolul, aminek nagyon örülök. Az iskolát nemrég felújították, ezért nagyon szép környezetben tanulhatunk. Várom, hogy az iskola udvara is megújuljon, mert sokat szoktunk kint focizni az osztálytársaimmal. Szerintem nagyon jó iskola a Rózsakerti és már kíváncsian várom a felsős évfolyamot.”
„Kedves leendő iskolások!
Szeretném nektek bemutatni a Rózsakerti Általános Iskolát.
Az általános iskolában sok barátot lehet szerezni. Nagyon jó a tanítás. Megtanítanak olvasni, írni, számolni. Nagyon kedvesek a tanárok.
Nekem a kedvenc órám az olvasás azért, mert megtanuljuk a magyarok történetét, a hittan órákon elmondhatunk mindent Istennek. A testnevelés órákon sokat mozgunk, csapatjátékokat játszunk.
Sok barátot lehet szerezni. Szünetekben tudunk játszani. Én különböző gyerekekkel ismerkedtem meg, akiket hasonló dolgok érdekelnek, mint engem.
Nagyon sok szakkörünk van, ilyenek például: kosár, foci, néptánc, zene és kézilabda.
Szeretettel várunk az iskolánkban!”
„Nagyon jó, hogy vallásos iskolába járok, így nem csak Jézusról és Istenről, de még egy kis történelemről is tanulunk. Jó a fegyelem is.”
„Az iskolánk már egyre jobban bővül. A hátsókert helyére az elsősöknek építenek új termeket. Tűzriasztóval ellátott iskolánk jó védelmet nyújt a kis elsősöknek. Tanáraink, kedvesek, megértőek. A kis „új jövevények” örömüket lelhetik a legfelső szinten található könyvtárban is!”
„Sok tanulmányi verseny van, én is nemrég vettem részt az egyiken.”
„Sok tábort tartanak nyáron.”
„Azért jó ebbe az iskolába járni, mert itt áhítattal indul a hétfő, ahol imádkozunk és ráhangolódunk az előttünk álló hétre.
Szeretem a tanórákat is, mert mindig tanulok valami újat és az órák jó hangulatban telnek. Nagyszerű, hogy kivetítőn nézhetünk filmet és sokszor használjuk a digitális táblát is.
Tetszik, hogy gyakran kimegyünk az udvarra, mert szeretek az osztálytársaimmal játszani a szabadban.
Ebben az iskolában délután több foglalkozáson lehet részt venni. Én a néptáncot szeretem a legjobban, ahol a tánc mellett játszunk és tornázunk. De a legnagyszerűbb, hogy az ebédek finomak és az ünnepek előtt az utolsó tanítási napon mindig hot-dog az ebéd.”
„Az áhítatok érdekesek. Már várom az ötödiket. Szeretek köpenyt hordani. Szeretek ebbe az iskolába járni.”
„Ebben a suliban egyenruha (köpeny, illetve ünnepi istentiszteleteken egységes nyakkendő rózsakertis csattal – a szerk.) is van. Itt nagyon kedvesek a tanárok. Lehet járni edzésre, zenére és szakkörre”
„Én azért szeretek rózsakerti diák lenni, mert nagyon kedvesek velem a tanárok. Nagyon szeretem az osztálytársaimat. Jól érzem magam az osztályban és nagyon szeretek az udvaron focizni a társaimmal.”
„Minden nyáron szuper táborokon vehetünk részt (pl. Református Kalandtábor).”
„Nagyon tetszik, hogy néptánc és úszás oktatás is van.”
„Jó beszélgetések vannak a hittan órákon. Szeretem az egyházi ének órát is.”
„Örülök, hogy ebbe az iskolába járhatok.”
„Hétévesen kezdtem el ide járni, sok barátom lett! Eleinte féltem, de miután mindenki olyan kedves volt, hamar elillant a félelmem. A rendkívül sok játékos feladatnak és a kedves tanároknak köszönhetően az osztály igen sokat fejlődött. Nem túl szigorúak, de nem is engedékenyek a tanárok. Még többet tanultunk Istenről és Jézusról.”
„Nagyon finomak az ételek, ráadásul egészségesek is.”
„A tanítónénik igyekszenek megoldani a problémáinkat, ha vannak.”
„Szeretem, hogy az ünnepekről mindig megemlékezünk.”
„Azt is szeretem, hogy értékelik a szorgalmamat.”
„Nagyon szép az épülete, itt nyugodt körülmények között lehet tanulni. Leginkább a nyelvtan órát és a hittant szeretem. Az osztályközösségünket összetartás, együttműködés jellemzi. Osztályfőnökünk kedves, segítőkész.
Mióta ide járok, sokkal vidámabb vagyok, barátaim is vannak. Nem cserélnék más iskola diákjaival.
Még sokáig szeretnék ide járni, mert itt lehet haladni a tanulással, és ez számomra agyon fontos.”
„Az iskolai menzán jól főznek. A kedvenc ételem a csokis piskóta.”
„A legjobb hely az udvar. Mindig focizunk az udvaron.”
A 4.c osztályos gyermekek írták:
Miért jó Kokas – osztályba járni?
„Gondolom, az első kérdésed az lehet, hogy mi az a Kokas. Vagy kakas, csak rosszul írták? Nem. A Kokast azért nem ismerik sokan, mert órarendben csak a mi iskolánkban van, a Rózsakerti Demjén István Református Általános Iskola és Gimnáziumban. Ott is csak a „c” osztályban. A Kokas két tanulási órából áll. az első órában táncolunk, de nem jazzre, hanem Mozart, Bach, Vivaldi zenéjére. Itt nem kell jól táncolni, csak átélni, élvezni a zenét. Lehet egyedül is, de táncolhatsz másokkal is. A második órában alkotunk: zsírkrétával, agyaggal, festékkel, szénnel, színes ceruzákkal vagy csak egy grafittal. Csodás alkotások születnek az első órán hallgatott zenére. Röviden és hosszan ezért szeretek Kokas osztályba járni.”
„Én azért szeretek Kokas osztályba járni, mert szeretem a zenét, és szeretem ezt a fajta pihenést, ezt a fajta kreativitást átélni. Egyszerűen… olyan érdekes és különleges, hogy nehezen tudnék megválni tőle. Mindig várom a pénteket, ami nekem a legjobb a héten, hiszen akkor van Kokas. Szerintem ez az egyik legjobb óra.”
„Azért szeretek Kokas osztályba járni, mert szeretek táncolni klasszikus zenére, csöndben. A második részét pedig azért szeretem, mert szoktunk agyagozni, szénnel, akvarell ceruzával rajzolni az első órában hallgatott zenére. Okosak vagyunk, jó a közösség.”
„Azért, mert nagyon jók és kedvesek a tanárok. Csak ebben az iskolában van Kokas, ami egy nagyon felszabadító és kreatív óra. Az osztálytársak nagyon kedvesek, és jó velük beszélgetni.”
„Mert lehet vele viccelődni, hogy kakasos, lehet mozogni, össze lehet dolgozni, lehet zenére rajzolni bármivel. Megnyugtat.”
„A Kokas órán ki lehet fejezni a tested mozgásával mindenféle dolgot. Csak a céseknek van Kokas. Nagyon szeretem azt, hogy lehet kreatívkodni. Segít megismerni önmagadat és másokat. Többféle alkotó technikát lehet használni.”
„A kokasos osztályban a Kokas a legjobb óra. Hogy miért? Mert megnyugtat, megmozgat, és még rengeteg más miatt is. Kettő órából áll, az első részben zenére táncolunk, a második részében pedig kézműveskedünk. Nagyon ajánlom ezt az osztályt!”
„Mert csak a zenére figyelünk. A szólózás után festünk. Figyelünk egymásra és új barátokat találunk.”
„Kokason jobban megismerjük egymást, és sok szépet alkotunk.”
„Zenére mozgunk, festhetünk, rajzolhatunk. Díszítjük vele a termet.”
„Azért szeretem a Kokast, mert van egy olyan óra, ahol lehet mozogni. Ez az óra a Te órád, mert Te döntöd el, hogy milyen kedvű legyen az az óra. Például szomorú, mert rossz jegyet kaptál, vagy vidám, mert jót, vagy rátaláltál az igazira… Ez rajtad múlik! Itt, Kokas órán nem kell tudnod táncolni! Még az sem baj, ha lámpalázas vagy. Kokas órán bármit táncolhatsz! Nem muszáj tangót, szteppet , sőt, nem ilyeneket kell. A zenére kell táncolni. Az óra végén lehet szólózni (nem kötelező). Az óra két részből áll. A második részben kézműveskedünk arra a zenére, amit táncoltunk az első órában. Bármit, de tényleg bármit rajzolhatsz. Vonalakat, hullámokat, négyzeteket … bármit.”
„Egykor Kokas Klára mondta, hogy a gyerekeknek el kell engedniük a külvilágot, és szabadon táncolniuk, mozogniuk, alkotniuk kell. Mert nem jó az, ha csak számolsz és írsz, a gyerekeknek szükségük van a szabadság érzésére.”